به گزارش حوزه مدیریت روابط عمومی گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها | گروه طاها:

حالات ، سبک زندگی ، نیازها و مفاهیم مردم در طول تاریخ تغییر کرده و ساختارها متنوع و رشد کرده اند و به موازات شهرنشینی/مدرن شدن، بخش ساخت و ساز در این دوره بیشترین نیاز را به بروزرسانی و برندسازی در صنعت ساختمان داشته است. به طور خلاصه، به تمام ساخت و ساز ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سدها، فاضلاب ها و غیره که در خشکی یا در آب انجام میشود و به بازاری که شرکت های سازنده و پیمانکار پروژه در آن مشغول هستند ، بخش ساخت و ساز یا صنعت ساختمان می گویند.


ویژگی‌های بارز صنعت ساختمان این است که عموماً با فناوری و نیروی کار عمل می نماید و با ظرفیت بالای اشتغال، ابزار مهمی برای کاهش بیکاری است. به همین دلیل، در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در زمانی که جمعیت به سرعت در حال افزایش است، بخش ساخت و ساز از جایگاه مهمی در تامین مسکن و اشتغال جمعیت رو به افزایش برخوردار است.

برند، مدیریت برند چیست و چرا اهمیت دارد؟

برند هویت محصولات سازنده یا فروشنده و نماد و نام متمایز کالای رقیب است.

اهمیت برند تنها از نقطه نظر تولید کالا یا خدمات ناشی نمی شود. مصرف کننده و توزیع کننده نیز از اهمیت برند سود می برند. در حالی که تولیدکنندگان می توانند ارزش برند را به قیمت ها و اعداد فروش خود منعکس کنند. توزیع کنندگان می توانند با استفاده از اصل مشابه، نرخ سود خود را افزایش دهند.

ایجاد و مدیریت برند به خودی خود یک علم است. مدیریت یک برند مانند ایجاد پیشرفت در یک علم است. به طور کلی، مدیریت برند را می توان به عنوان حفاظت از ارزش ها و وعده های برند تعریف کرد (نیکولینو، 2000).

"چه چیزی باعث موفقیت برندها می شود؟" پاسخ به سوال کاملاً گسترده خواهد بود، اما تنها یک قانون در دل موضوع وجود دارد و آن صراحت است. لازم است پیامی را که می خواهید به زبانی کوتاه و ساده بیان کنید. مدیران برند در نتیجه جلساتی که هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول می‌کشد، تصمیم می‌گیرند، اما هنگام خرید کالاهای مصرفی تصمیم‌گیری فوری می‌گیرند (هیگ، 2004).


برندینگ و هویت بخشی تخصصی مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی، تجاری | هلدینگ طاها


نکاتی که برای مدیریت برند در صنعت ساخت و ساز باید در نظر گرفته شود

در سال‌های اخیر افزایشی در بخش مسکن وجود داشته است و تقاضاها و انتظارات مصرف‌کننده بیشتر در این روند افزایشی مؤثر بوده است. خریداری که پس از زلزله در بحران اعتماد به سر می برد و تولیدکننده ای که پس از بحران اقتصادی به دنبال راه خروجی است. نام تجاری ترجیحی (Özsümer, 2007).

از گذشته های نه چندان دور، می بینیم که اقامتگاه های مارک دار در ایران بیش از پیش مورد پسند واقع شده اند و این بدان معناست که مفهوم "مسکن با برند" به تدریج در ایران جا افتاده و پذیرفته شده است.

در ترکیه همسایه کشور ما در چند سال اخیر، انتخاب تقریباً از هر 10 نفر، سه نفر برای خرید خانه از پروژه های مسکن مارک دار بوده است که تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است و فعالیت های اجتماعی و ورزشی فراوان در مجموعه وجود دارد. (ملییت املاک، 2006).

با افزایش برندگرایی در این بخش، موضوع چگونگی مدیریت برای موفقیت پایدار نیز اهمیت پیدا کرده است.

اولین کاری که در مدیریت برند برای صنعت ساخت و ساز انجام می شود، تعیین مخاطبان هدف برند و تعیین ویژگی ها و نیازهای مخاطبان است، مانند بازاریابی. به عبارت دیگر باید به خوبی تحلیل شود که جامعه به چه ساختمان هایی نیاز دارد و در مورد نوع ساختمانی که در این راستا ساخته می شود تصمیم گیری شود.

ثانیاً، تفاوت ساختار با سایر ساختارهای این بخش، در صورت وجود، یا هر ویژگی که برای مخاطبان مربوطه جذاب باشد، باید مورد تأکید قرار گیرد. این ویژگی ممکن است از نظر ساختار فیزیکی یا در دسترس بودن مواد باشد. به موازات این وضعیت، باید با یافتن پاسخ های قابل توجه برای سؤالاتی مانند چرایی خرید یا اجاره ساختمان توسط مردم، تفاوتی در این بخش ایجاد کرد.

در اصل، ویژگی که به منصه ظهور می رسد باید به خوبی تعیین شود و ویژگی که توجه مصرف کننده را به خود جلب نکند، مصرف کننده را سرد کند، برند را به جای متفاوت بودن، خارق العاده جلوه دهد، یا بیش از حد گسترده باشد و پیام را مبهم کند. باید اجتناب شود. کار بعدی این است که با استفاده از کانال های ارتباطی مناسب، پیام درست ساخته شده را به مخاطب هدف منتقل کنید.

با توجه به موارد ذکر شده به راحتی می توان گفت که هر چه سرمایه گذار در طول فرآیند برندسازی تحت تأثیر موقعیت برند در بازار بیشتر باشد، یعنی هر چه موفقیت در مدیریت برند بیشتر باشد، برند بیشتر به رشد خود ادامه می دهد. با ادامه رشد برند، شرکت موجود جایگاه مهم تری در بازار در راه برندسازی خواهد داشت.

بنابراین، هرچه مخاطب هدف دقیق‌تر تعیین شود و انواع ساختمان‌هایی که در این راستا برای مخاطبان ایجاد می‌شود، مشخص شود، نکاتی را بیشتر ذکر می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا از سایر برندها متمایز شوید، سرمایه‌گذار یا مشتری را جذب کنید و تا جایی که این موضوع را به طور مؤثر به طرف مقابل منتقل کنید، شهرت پیدا خواهید کرد.

هنوز هم ممکن است در یک بازار اشباع شده به پویایی قدیمی خود با نام تجاری خود برسید. با حمایت فعال دولت و موسسات مالی، تقاضا در بخش ساخت‌وساز همچنان امیدوارکننده است و نیروی محرکه برای دهه‌های آینده خواهد بود.

به لطف اعتماد به برند خود که بزرگترین ابزار سرمایه گذاری است، می توانید اولویت خود را در پروژه های ساختمانی داخلی و بین المللی خود افزایش دهید. برای ایجاد اعتماد به برند، باید به استراتژی های حرفه ای مدیریت برند متوسل شوید.

به‌عنوان مشاور برند هلدینگ طاها ، مایلیم از شما پشتیبانی فعال در مدیریت برند و فرآیندهای عملیاتی شرکت شما در بخش ساخت‌وساز داشته باشیم. اکنون با ما تماس بگیرید.


برندینگ و هویت بخشی تخصصی مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی، تجاری | هلدینگ طاها


منابع

Nicolino, P. F., 2000. Complete Idiot's Guide to Brand Management. آلفا بوکس، ایندیاناپولیس.
هیگ، ام.، 2004. امتیاز برند. کوگان پیج محدود، لندن.
پیمانکاران اعتماد نمی کنند، 2006. روزنامه سرمایه گذاری املاک و مستغلات Milliyet Gayrimenkul، 13.11.2006.
Özsümer, E., 2007. بخش مسکن کجا در حال اجراست؟ روزنامه سرمایه گذاری املاک ملیت، 21.10.2007.