به گزارش حوزه مدیریت روابط عمومی گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها | گروه طاها:

در این مطلب قصد داریم به کلیه سوالات و مباحث پیرامون کارگزاری خرید فروش ملک و واحدهای تجاری اداری مسکونی و توسعه کسب و کار در این زمینه بپردازیم. با ما همراه باشید.

کارگزاری به چه معناست ؟

در فرهنگ فارسیکارگزار به معانی ذیل آمده است : عامل ( صفت ) ۱ - انجام دهند. کار . ۲ - عامل مامور ( حکومت ) : [ کار گزاران و قاصدان سلاطین روزگار بسیار بگرمینه میگذرند ] . ( انیس الطالبین بخاری . نسخ. خطی کتابخان. دهخدا ۳ ) ۱۵۴ - ( وزارت خارج. قدیم ) مامور وزارت خارجه در شهرهایی که قنسولهای خارجی اقامت داشتند و او مامور رسیدگی بامر یکی از طرفین دعوی - در صورت تابعیت ایران - و مذاکره با قنسولها بود . توضیح در عهد قاجاریه بدین معنی غالبا [ کار گذار ] مینوشتند . ۴ - کسی که کار های بانک را در شهری دیگر انجام دهد . توضیح بهم. این معانی بخطا [ کار گذار ] نوشته و مینویسند کار گذار .

بازاریابی و فروش پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و چند منظوره


معادل‌ انگلیسی کارگزار عبارت است از: Broker ، در زبان انگلیسی یک آژانس املاک که معمولاً به‌عنوان نماینده فروش یک ملک به شمار می‌آید نیز کارگزار گفته می‌شود. 

وظایف کارگزار چیست ؟

وظایف کارگـزار ممکن است شامل: تعیین ارزش بازار ملک، تبلیغ املاک برای فروش، نشان دادن املاک به خریداران احتمالی و دادن مشاوره به مشتریان در مورد مسائل مرتبط است، در ایران این نقش را آژانس املاک انجام می‌دهد.


قرارداد انحصاری کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی


فرمت قرارداد کارگزار یا کارگزاری مهندسی فروش و بازاریابی به شرح زیر است:

  • ماده ۱) طرفین قرارداد

اين قرارداد في­مابین آقای/خانم/شرکت  …………………………………………………..به شناسه ملی ………………………………….. و شماره ثبت .......... به نشانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   شماره تلفن  ……………………………………………. به نمایندگی آقای .......... به سمت .............. و آقای .............. به سمت .............. که به عنوان «کارفرما»  نامیده می­شوند از یک سو  و آقای/خانم/شرکت  …………………………….. به کد ملی / شناسه ملی …………………….. به نشانی………………………………………………………………………………………………………………..   شماره تلفن  ………………………….. که از این پس در این قرارداد «کارگزار» نامیده میشود، در تاریخ  …………………………………….. منعقد گردیده و مفاد این قرارداد برای طرفین لازم الاجرا می­باشد.

  • ماده۲) موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از انجام خدمات مدیریت بازاريابي، مهندسي فروش و انجام پيش فروش، فروش و تهاتر واحد مسکونی تجاری اداری   واقع در …………………………………………………………………….. به شماره پلاک ثبتي فرعی ……………… از اصلی ……………… مفروز و مجزی از – قطعه – تفکیکی که دارای تعداد …. واحد جمعاً به متراژ حدودی ………………  متر مربع بنای مفید تجاری ……………………………. که به شرح جدول پیوست  جهت  فروش (پیش فروش) به کارگزار محول می­گردد و فروش ملک فوق که به صورت انحصاری به کارگزار محول می­شود که مربوطه اقدامات به شرح ذيل انجام می­گیرد:

  • مشاوره و طراحي مدلهاي فروش
  • مشاوره در خصوص نحوه تبليغات مرتبط با فروش ملک ——
  • تجزيه و تحليل بازار عرضه و تقاضا توسط کارگزار و ارائه گزارشات به کارفرما در فواصل زماني معين و مشخص.
  • ارائه تجربيات و نظرات علمي و تخصصي مربوطه جهت فروش واحدها در زمانبندي معين مربوط به پروژه.
  • ماده۳) مدت قرارداد

مدت قرارداد از تاریخ ابلاغ آن توسط کارفرما به مدت ۱۲ ماه می­باشد که در صورت توافق طرفین قابل تمديد خواهد بود.

  • ماده ۴) حق الزحمه کارگزار

حق­الزحمه کارگزار x+y% مبلغ کل ثمن معامله تهاتر ملک موضوع اين قرارداد می­باشد که از طرف کارفرما با رعایت ماده ۵  به کارگزار پرداخت مي­گردد. ( x% کمیسیون شرکت و y% تبلیغات).

  • ماده ۵) نحوه پرداخت حق الزحمه کارگزار

پس از تنظيم مبايعه نامه­ توسط کارگزار با خريداران مربوطه، کارگزار نسبت به ارسال کليه مستندات قرارداد به کارفرما اقدام و کارفرما طبق تعرفه مندرج در ماده ۴ اين قرارداد حق الزحمه مربوطه را محاسبه و به صورت نقدی به پرداخت آن اقدام مينمايد.

( x% کمیسیون و y% تبلیغات ماهانه طبق برنامه و فاکتور به صورت نقدی پرداخت می گردد).

  • ماده۶) تعهدات طرفين
    • کلیه وجوه پرداختی و اسناد دریافتی از طرف خریدار بابت فروش واحدها مطابق دستورالعمل فروش به حساب معرفی شده از سوی کارفرما واریز یا تحویل نماینده کارفرما می­شود.
    • اطلاعات ارائه شده توسط کارفرما، محرمانه تلقی می­شود و کارگزار می­بایست از انعکاس اینگونه اطلاعات به اشخاص ثالث خودداری نماید در غیر اینصورت مسئولیت هر گونه خسارت احتمالی بعهده کارگزار خواهد بود.
    • ارائه راهکارهای مناسب و مفید در جهت رعایت صرفه و صلاح کارفرما، متناسب با شرایط بازار و موقعیت­های پیش رو، ارائه گزینه بهتر برای فروش مناسب و همچنین پيشنهاد جدول تغييرات قیمت فروش توسط کارگزار.
    • کارگزار متناسب با نیاز پروژه می­تواند با اطلاع کارفرما از ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از شرکت­ها و مشاورین مربوطه به هزینه خود در راستای فروش استفاده نماید و هزینه این همکاریها بر عهده کارفرما می باشد.
    • کارگزار لازم است نقطه نظرات مشتریان (و مخاطبین و خریداران) و نیاز آنها را بطور مستمر به کارفرما منعکس نماید تا در صورت امکان فنی و قانونی، اصلاحات لازمه در مشخصات پروژه و شرایط فروش و یا شیوه های اقدام انجام پذیرد.
    • کارگزار موظف است حسب درخواست کارفرما در جلسات ادواری شرکت نماید تا ضمن ارائه گزارش فعالیت و تحولات در جهت رفع موانع و مشکلات، پیگیری و همفکری صورت پذیرد. درصورت نیاز به حضور مدیرعامل شرکت کارگزار حداکثر ماهیانه یک جلسه برگزار خواهد شد.
    • کارگزار موظف است حسب درخواست کارفرما در موارد خاص نظیر نمایشگاه­های تخصصی، همفکری و اعمال مدیریت حضور فعال داشته باشد. (با هزینه کارفرما)
    • کارگزار موظف و متعهد است در محل پروژه صرفاً به انجام موضوع قرارداد فی مابین پرداخته و از انجام امور متفرقه و شخصی (بطور کلی غیر مرتبط با  قرارداد) خودداری نماید.
    • کارگزار مکلف است در اسرع وقت اطلاعات مربوط به پروژه­ها، تغییرات انجام شده طبق دستورالعمل های ابلاغی کارفرما را بصورت منظم و برنامه ریزی شده به مشتریان اطلاع رسانی نماید.
    • کارگزار متعهد به رعایت کلیه نکات و شرایط ساختمان و اعلام مشخصات فنی پروژه به خریداران می­باشد و می­بایست از ایجاد تعهدات خارج از آن خودداری نماید .

در شرایط خاص،کارفرما پیشنهادات خرید تهاتری، مشارکت و سایر عقود که از سوی کارگزار بصورت کتبی ارائه می­گردد را بررسی و ظرف مدت ۳ روز نظر خود را به صورت مکتوب اعلام می­نماید و در­صورت موافقت، انعقاد قرارداد بلامانع و کارگزار موظف به اجرای نظر کارفرما می­باشد و حق الزحمه مربوطه برای ماده ۴ و ۵ قابل پرداخت می­باشد.


بازاریابی و فروش پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و چند منظوره

  • کارگزار موظف است دستورالعمل فروش، پیشنهاد متن قرارداد پیش فروش و برنامه تبلیغاتی فروش و شیوه های فروش، کشف قیمت و شرایط محلی و محیطی را به کارفرما طبق برنامه زمانبندی جهت تصویب ارائه نماید.
  • مشاوره و ارائه روش های موثر تبليغات مرتبط با فروش پروژه موضوع قرارداد به عهده کارگزار می باشد.
  • مسئولیت پاسخگویی به هر گونه ادعایی اعم از مالکیت و شراکت اشخاص ثالث در محاکم درخصوص پروژه موضوع قرارداد، بعهده کارفرما میباشد و کارگزار هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در این خصوص ندارد.
  • کارفرما متعهد گرديد کلیه اسناد، نقشه ها و اطلاعات مورد نیاز پروژه موضوع اين قرارداد را که در اختیار دارند و انعکاس آنها با صلاحدید عمومی پروژه تعارضی ندارد به صورت ابلاغ کتبی در اختیار کارگزار قرار دهد.
  • در صورت فروش یکجا (عمده) و همچنین انجام معاملات تهاتری و سایر، کارفرما بررسی و اعلام نظر می­نماید و حق الزحمه مربوطه طبق ماده ۴ این قرارداد پرداخت می­گردد.
  • پرداخت حق الزحمه کارگزار پس از ارائه نسخ مبایعه نامه­ها و اسناد دریافتنی از خریداران از طرف کارگزار به کارفرما، انجام می­گیرد.
  • مسئولیت وصول اسناد دریافتی از مشتریان و خریداران واحدهای مسکونی موضوع این قرارداد بعهده کارفرما می­باشد و کارگزار هیچگونه تعهدی در این خصوص ندارد.
  • پرداخت کلیه هزینه های انیمیشن، تورمجازی، ۳D پروژه، بروشور، ماکت و … بر عهده کارفرماست.
  • هزینه های تبلیغات برای بازاریابی که در پیشنهاد شیوه های فروش به صلاحدید کارگزار و به عهده او می­باشد و کارفرما مجاز است اسناد و مدارک مثبته ارائه شده توسط کارگزار جهت امور تبلیغاتی را بررسی نماید یا جهت رفع نیاز رسماً  به پرداخت هزینه ها اقدام نماید.
  • کارگزار موظف است در انتخاب خریداران دقت لازم را به عمل آورد.

۶-۲۵- کارفرما در طول مدت قرارداد به هیچ عنوان حق اجازه فروش و واگذاری واحدهای موضوع قرارداد را به غیر از تیم کارگزاری (طرف دوم قرارداد) را ندارد.

  • ماده۷) سایر شروط
    • کارفرما در هر حال و در طول مدت قرارداد و تا زمان تسویه حساب نهایی با کارگزار حق نظارت در کارگزار نسبت به موضوع قرارداد را شخصاً یا به واسطه اعطای نمایندگی به هر شخص حقیقی و حقوقی ولو به صورت وکالت را دارد.
    • در صورتی که به درخواست کتبی کارفرما محدودیت و شرایط خاص فروش در مقاطع زمانی خاص ابلاغ گردد کارگزار موظف به اجرای دستوالعمل کارفرما می باشد و عواقب ناشی از آن بر عهده کارفرماست.
    • کارگزار در زمان تنظیم قراردادهای فروش با خریداران موظف به رعایت کلیه ضوابط و قوانین جاری کشور می باشد.


  • ماده۸) حل اختلاف

در صورت بروز اختلاف در خصوص قرارداد حاضر و سایر شروط و بندها و دیگر موارد احتمالی، ابتدا موضوع از طريق مذاکرات دوستانه و در صورت رفع نشدن اختلاف، موضوع از طریق مراجعه به قاضی مرضی الطرفین حل و فصل می­گردد.


  • ماده ۹) اقامتگاه طرفین

اقامتگاه طرفین همان است که در صدر این قرارداد آمده است و در صورت تغییر آن مراتب را باید کتباً به طرف مقابل توسط پست سفارشی دو قبضه اعلام گردد، درغیر اینصورت ارسال هرگونه مکاتبات اداری، اوراق قضائی، مراسلات، اخطاریه، اظهارنامه و … به آدرس مندرج در این قرارداد ابلاغ شده محسوب می­شود.

ماده۱۰) فسخ قرارداد

این قرارداد در پایان مهلت منفسخ خواهد شد.

ماده۱۱) تعداد مواد و نسخ قرارداد

این قرارداد در ۱۱ ماده در سه نسخه متحدالمتن تنظیم و امضاء شده است و بین طرفین مبادله گردیده است و تمامی نسخ در حکم واحد بوده و از اعتبار یکسان برخوردار می­باشند.

قارداد انحصاری کارگزاري مهندسی فروقرارداد انحصاری کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی  قرارداد انحصاری کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی  قرارداد انحصاری کارگزاري مهندسی فروش و بازارش و بازاریابی

 

                     کارفرما (صاحب ملک)                              شرکت کارگزار ملک / اسم شرکت کارگزار ملک


قرارداد کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی

قرارداد کارگزاري مهندسی بازاریابی و فروش


بازاریابی و فروش پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و چند منظوره


خدمات گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها در زمینه کارگزاری بازاریابی و فروش املاک :

گروه طاها با توجه به تجربه بالا در فروش ملک در تهران و شهرستان ها تصمیم به برنامه ریزی مدونی در این امر کرده است که به شرح زیر می باشد:

  • بررسی اولیه پروژه:

در کارگزاری فروش ملک به بررسی نقاط ضعف و قوت های پروژه پرداخته (نقشه معماری، لیست مصالح،مکان، کاربری و…) و در صورت صلاح دید، اصلاح می نماید.

  • عقد قرارداد کارگزاری فروش با مالک:

دریافت کلیه اطلاعات پروژه مانند اسناد و مدارک.


  • زمینه سازی بازاریابی بر ای: 

مشاوره بازاریابی و کارگزاری فروش ملک، برندینگ و هویت بصری ، Stp، Swot ، دفتر فروش، آماده سازی تیم فروش و مدیر فروش، محتواسازی تصویری ( ویدئو و..)

  • امور حقوقی برای عقد قرارداد در کارگزاری فروش:کارگزاری فروش ملکتهییه انواع قراردادهای حقوقی (فروش، اجاره، اساس نامه)
  • تدوین استراتژ های بازاریابی و فروش:کارگزاری فروش ملک
  • انتخاب استراتژی برای فروش پروژه (مراحل تعیین استراتژی طبق استاندارهای جهانی صورت می پذیرد.)
  • عملیات بازاریابی و فروش:

تبلیغات در کارگزاری فروش ملک، Atl  (رادیو، تلویزیون، بیلیورد، مجلات معتبر و …).Btl  (بازاریابی تلفنی، ایمیلی، پیامکی، بنری و…) و غیره


قرارداد کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی

قرارداد کارگزاري مهندسی فروش و بازاریابی


برخی مطالب ، سوالات و موضوعاتی که در رابطه با کارگزاری خرید فروش ملک و واحدهای مسکونی تجاری اداری مطرح می گردد در ذیل آورده شده است که سعی نمودیم در مطلب بالا به همگی پاسخ دهیم.

قرارداد کارگزاری فروش ملک قرارداد کارگزاری فروش ملک pdf فرم قرارداد کارگزاری فروش ملک فرمت قرارداد کارگزاری فروش ملک نمونه فرم کارگزاری فروش ملک دانلود نمونه قرارداد کارگزاری فروش ملک نمونه متن قرارداد کارگزاری فروش ملک قرارداد کارگزاری جهت فروش ملک دانلود قرارداد کارگزاری فروش ملک فرم کارگزاری فروش ملک متن قرارداد کارگزاری فروش ملک نمونه قرارداد کارگزاری فروش ملک نمونه قرارداد کارگزاری فروش ملک pdf قرارداد کارگزاری خرید و فروش ملک کارگزاری فروش ملک


بازاریابی و فروش پروژه های مسکونی، اداری، تجاری، ویلایی و چند منظوره